Doğan Grubu’ndan ‘ortaklık’ açıklaması: Çarpıtıldı

Mart 15, 2017, 6:18 pm
Doğan Holding, ortaklığı bulunan Axel Springer'e ait gazetelerde yer alan haberlerle ilgili açıklama yaptı. Ortaklık ilişkilerinin çarpıtıldığı belirten Doğan Grubu, Axel Springer'in yayınları ile hiçbir bağlantılarının bulmadığını aktardı

Doğan Holding’in ortağı olduğu Axel Springer Grubu’na ait gazetelerin haberleriyle ilgili açıklama geldi.

Axel Springer’e ait Bild gazetesinin Ekonomi Bakanı Nihat Zebekci’ye hakaret ettiği iddiası ve Blick gazetesinin “Erdoğan diktatörlüğüne hayır oyu kullanın” şeklindeki Türkçe manşetinin ardından Doğan Grubu açıklama yaptı.

Avrupa’da hükümet aleyhine yapılan haberler nedeniyle suçlandıklarını belirten Doğan Grubu, Axel Springer ile olan ortaklıklarının çarpıtıldığını belirtti.

Axel Springer’in Doğan TV Holding’e ait hisselerin yüzde 6,68’ine sahip olduğu aktarılan açıklamada, “Bu grubun veya bu grupla ortak şirketlerin yayınları ile hiçbir bağlantımız olmadığı gibi, yönetimlerine de hiçbir iştirakimiz yoktur” denildi. Doğan Holding’den yapılan açıklama şu şekilde:

“Son zamanlarda bazı Avrupa gazetelerinin ve medya organlarının Hükümetimiz aleyhindeki yayınları bahane edilerek, Grubumuzun Alman Axel Springer grubu ile ilişkisi çarpıtılarak gündeme getirilmekte ve hiçbir mesnedi olmayan iddialar ortaya atılmaktadır. Bu husustaki gerçekler şöyledir:

1. Axel Springer Grubu Ocak 2007’de Doğan TV Holding’in % 25 hissesini satın almıştır.Yapılan bu anlaşmada geri alım opsiyonu bulunmaktadır.

2. 2007 tarihinden bu yana Axel Springer Grubunun Doğan TV Holding’deki hisseleri peyderpey geri alınmaktadır. Bugün itibariyle Axel Springer’in Doğan TV Holding’deki hissesi yüzde 6,68 oranına düşmüştür.

3. Hissesi olmakla birlikte Axel Springer Grubunun Doğan TV Holding’in yayın politikasına ve yayın içeriğine hiçbir müdahalesi söz konusu olmamıştır ve olamaz.

4. Doğan Grubu’nun Axel Springer Grubunda hiçbir hissesi bulunmamaktadır. Bu grubun veya bu grupla ortak şirketlerin yayınları ile hiçbir bağlantımız olmadığı gibi, yönetimlerine de hiçbir iştirakimiz yoktur.

Yabancı medya yayınlarının Doğan Grubuna atfedilmesi ve sanki bir irtibat varmış gibi algı yaratılmaya çalışılması, hiçbir dayanağı olmayan haksız bir iftira ve karalama çabasından ibarettir.”