Ana sayfa Gündem Ali Erbaş hutbeye elinde kılıç ile çıktı

Ali Erbaş hutbeye elinde kılıç ile çıktı

Ayasofya'da kılınan ilk namazda Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş hutbeye elinde kılıç ile çıktı. Erbaş, 'İnancımızda vakıf malı dokunulmazdır, dokunanı yakar' dedi.

PAYLAŞ

Ayasofya‘da kılınan Cuma namazında Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş hutbeyi okumak için minbere elinde bir kılıç ile çıktı.

Erbaş kılıcı sol eline alarak minbere çıktı. Geleneğe göre kılıcın sol elde olması “barış”, sağ elde olması ise “savaş” anlamına geliyor.

Erbaş eline kılıç ile çıktığı hutbede şunları söyledi:

“Bizleri böyle şerefli ve tarihî bir günde bir araya getiren Rabbimize sonsuz hamd ü senalar olsun. “Konstantiniyye mutlaka fetholunacaktır. Onu fetheden komutan ne güzel komutandır! Ve o asker, ne güzel askerdir!” buyurarak fethi müjdeleyen Resûl-i Ekrem Efendimize salat ve selam olsun.

“Çağının en gelişmiş teknolojisini üreten, gemilerini karadan yürüten, Allah’ın izni ve inayetiyle İstanbul’u fetheden, sonra da bu aziz şehrin tek bir taşına bile zarar gelmesine izin vermeyen, o genç ve dirayetli padişaha, Fatih Sultan Mehmet Han’a selam olsun.

Aziz Müminler!

Ayasofya’nın yeniden ibadete açılması, beş asır boyunca cami olarak müminleri bağrına basan mukaddes bir mekânın, aslî vasfını kazanmasıdır.

Ayasofya’nın yeniden ibadete açılması, başta Mescid-i Aksa olmak üzere, yeryüzünün bütün mahzun ve mazlum mescitlerinin ümide kavuşmasıdır.

“Bizim inancımızda vakıf malı dokunulmazdır, dokunanı yakar! Vakfedenin şartı vazgeçilmezdir, çiğneyen lanete uğrar.

Aziz Müslümanlar!

Şimdi bize düşen, birlik ve kardeşlik şuuruyla camilerimizi canlı tutmaktır. Camilerimizi hayatımızın merkezine almaktır. Kadınıyla erkeğiyle, çocuğuyla, genciyle, yaşlısıyla camilerimizde olmak, camilerimizle hayat bulmaktır. Ayasofya Cami-i Şerifi’nin ifade ettiği ulvi anlamlara sahip çıkmak için daha büyük bir inanç, azim, kararlılık, heyecan ve özveri ile çalışmaktır.”

KILIÇ GELENEĞİ NEDİR?

Osmanlı döneminin fetih geleneğinde fethin sembolü olarak caminin minberine iki yeşil sancak asılırdı. Minberin giriş kısmına da kılıç konulurdu. Minbere çıkanın elindeki kılıcın solda olması barışı, sağda olması ise savaşa simgeler.

Ayasofya’nın ibaete açılmasının tartışmaları devam ederken Ayasofya için sık sık “kılıç hakkı” tabiri de kullanılmıştı.